Outsourcing IT – wady i zalety

Outsorsing IT jest coraz częściej wykorzystywany przez nowoczesne przedsiębiorstwa. Dotyczy to nie tylko dużych firm ale przede wszystkim tych małych, kilkuosobowych podmiotów, w przypadku których utrzymanie odrębnego działu IT jest po prostu nieopłacalne. Jakie wady i zalety ma zatem tego typu rozwiązanie?

Po pierwsze oszczędność!

Podstawową zaletą Outsorsingu IT, która z pewnością przemówi dla każdego przedsiębiorcy jest oszczędność kosztów. Nie ponosimy tutaj żadnych opłat związanych z urlopami, zabezpieczeniem socjalnym, składkami emerytalnymi i chorobowymi danego pracownika oraz utrzymaniem stanowiska pracy. Z drugiej strony możemy również korzystać z fachowej obsługi i pomocy wykwalifikowanej kadry, na której zatrudnienie często nie byłoby nas po prostu stać. Istotną zaletą wspomnianej wyżej usługi jest również niewątpliwie stabilność opieki nad powierzonymi zasobami. Nie ma tutaj żadnego ryzyka związanego z naturalnymi sytuacjami takimi jak choroba, czy urlop albo opieka nad dzieckiem.

Efektywne wykorzystanie czasu pracy

Outsorsing IT pozwala również na efektywne wykorzystanie czasu pracy. W odróżnieniu od pracownika etatowego firma outsourcingowa wykonuje swoje zadania tylko wtedy, gdy istnieje taka potrzeba. Nie musimy w związku z tym ponosić kosztów związanych z pracą w godzinach nadliczbowych czy w weekendy. Ważny jest też stały dostęp do najnowszych rozwiązań informatycznych, który pozwala utrzymać Twoją infrastrukturę IT na wysokim poziomie.

Czy to rozwiązanie ma więc jakieś wady?

Wady Outsorsingu IT wynikają przede wszystkim z nietrafnie wybranej firmy usługowej lub niewłaściwie dopasowanej do Twojego przedsiębiorstwa charakterystyce usługi. Wyeliminowanie funkcji mających istotne znaczenie dla firmy może wiązać się nawet z utratą przewagi konkurencyjnej. Dlatego też bardzo ważne jest skrupulatne określenie funkcji obsługiwanych z zewnątrz.

Jeśli firma outsorsingowa nie będzie realizowała swoich usług na najwyższym poziomie ryzykujesz brakiem stabilności przedsiębiorstwa oraz obniżeniem jakości oferowanych produktów czy usług. Warto pamiętać, że wydzielenie części zadań na zewnątrz nie zwalnia nas z konieczności sprawowania nad nimi kontroli.

Kategorie: Internet, Ogólne

Powiązane wpisy:

Call Center i telekomunikacje. Call Center i telekomunikacje.
Nowoczesne technologie wpływające na precyzję zdjęć Nowoczesne technologie wpływające na precyzję zdjęć
Jak wybrać smartfona? Jak wybrać smartfona?
Outsourcing IT – wady i zalety Outsourcing IT – wady i zalety

Jeden komentarz do "Outsourcing IT – wady i zalety"

  1. Konrad pisze:

    Jeżeli chodzi o outsourcing IT to zdecydowanie jest to świetne rozwiązanie. Na stronie https://www.exigo.pl/ można znaleźć wiele informacji na temat korzyści płynących z korzystania z takich usług.

Pozostaw komentarz:

Dodaj komentarz
© 2007 - 2024 Chumber.pl.